با گسترش تکنولوژی های جدید در صنعت ساختمان، امروزه ساختمان ها و مصالحی را می بینیم که نه تنها از لحاظ ظاهری زیبا و لوکس هستند بلکه از لحاظ استاندارد هم قابل قبول می باشند.
یکی از قسمت های مختلف ساختمان که تاثیر بسزایی در کیفیت و زیبایی ظاهری دارد بحث کف ساختمان می باشد. در صنایع مختلف و پروژه های ساختمانی کفپوش ها بدلیل ایمن کردن و زیبایی محیط های مختلف مورد توجه می باشد. استفاده از کفپوش های سنتی نظیر سنگ، بتن، موزایک و … در طول مدت استفاده با مشکلات زیادی روبرو میشود.
کفپوش های پلیمری نسل جدید پوشش های کف هستند که روی بتن یا موزاییک در لایه های مختلف اجرا می شود. اپوکسی را نمی‌توان روی آسفالت اجرا کرد ولی سطوحی مانند سنگ، بتن یا موزاییک برای اجرای اپوکسی مناسب هستند. در نتیجه اگر سطح شما دارای پستی بلندی بالایی است پیشنهاد می کنیم قبل از اجرای کفپوش اپوکسی و یا پلی اورتان، زیرایند را با بتن ماله پروانه یا موزاییک پوشش دهید. البته در این شرایط موزاییک همواره به صرفه تر است.

عواملی که باعث شده کفپوش های پلیمری نسبت به کفپوش های سنتی نظیر کف های بتنی، سرامیکی، سیمانی و سنگی رو به افزایش باشد عبارتند از:

ضخامت: ضخامت کف کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان نسبت به سیستم کفپوش سنتی بسیار ناچیز است. فرمولاسیون های مختلف اپوکسی به ما این امکان را می دهد تا پوششی با ضخامت کم تا زیاد ایجاد کنیم.

قابل اجرا در سطوح مختلف: کفپوش های صنعتی اپوکسی یکی از پرکاربردترین نوع از کفپوش ها می باشند که می توان آن را بر روی سطوح مختلفی مانند بتن، سنگ ، موزائیک و … اجرا نمود.

تنوع رنگ: تنوع رنگ درکفپوش اپوکسی و پلی اورتان بالاست و محدودیتی در این باره برای مشتریان وجود ندارد.مشتری می تواند فام و رنگ دلخواه خود را از این صفحه انتخاب کند. ویژگی کاربردی این کفپوش ها قابلیت خط کشی و علامت گذاری آن است.

تمیز کردن آسان کفپوش: به دلیل نداشتن درزی که باکتری‌ها بتوانند در آن رشد کنند و به راحتی می‌توان خاک و گرد و غبار آن را تمیز کرد. جالب است بدانید اپوکسی هرگز گرد و غباری از خود ایجاد نمی کند.

ظاهر مدرن کفپوش اپوکسی: کفپوش اپوکسی و پلی یورتان با طرح‌ها و رنگ‌های بی‌شماری که می‌توان با آن خلق کرد چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. براق بودن آن می‌تواند روشنایی محیط را تا 200برابر افزایش دهد. امکان خط کشی متنوع بر روی کفپوش ها وجود دارد. همچنین کفپوش اپوکسی بصورت سه بعدی قابل اجراست.

تحمل تأثیرات ترافیک بالا: سیستم کفپوش اپوکسی و پلی یورتان با تنوع طرح و رنگ برای مناطق ایمنی و مناطق ترافیک و رفت‌ وآمد لیفتراک و مناطق کار پیشنهاد می گردد و همچنین به دلیل کاهش سایش در وسایل نقلیه حمل‌ونقل موجب حرکت سریع مواد می‌شود که باعث افزایش بهره ‌وری می‌شود.

بهبود ایمینی در محل کار: مقاوم در برابر لغزش و غیرقابل اشتعال می‌باشند. کفپوش اپوکسی پارکینگ قابلیت استفاده بر روی رمپ ها را نیز داراست، که در این صورت در مرحله اجرا باید از سیلیس با قطر بیشتر استفاده کرد تا از سرخوردن اتومبیل جلوگیری نماید.

دوام و طول عمر بالا: یکی از مهم ترین ویژگی های این کفپوش ها این است که به دلیل داشتن مقاومت زیاد در برابر فشار، طول عمر بالایی دارد و در نتیجه صرف هزینه برای استفاده از آن مقرون به صرفه خواهد بود. این متریال چسبندگی زیادی به بتن دارد، محافظ بتن کف می‌باشد و می تواند باعث شود مقاومت فشاری بتن تا هفت برابر بالاتر رود. یک کفپوش اپوکسی یا پلی اورتان خوب میتواند باندازه عمر ساختمان کارکرد داشته باشد با هزینه تعمیر و نگهداری پایین.

سازگار با محیط زیست : کفپوش اپوکسی و پلی یورتان جزء مصالح ساختمانی غیر سمی است و سازگار با محیط زیست برای شرکت‌های علاقه‌مند به محیط زیست یک انتخاب عالی است.

 

با توجه به مزیت های اشاره شده اگر قصد خرید یا اجرای کفپوش های پلیمری را داشته باشید، حتما این سوال برایتان پیش آمده است که کدام ماده برای پوشش کف بهتر می باشد؟

 

کفپوش های اپوکسی به مراتب ارزانتر از کفپوش پلی یورتان می باشد. صرف نظر از هزینه هم کفپوش پلی یورتان و هم کفپوش اپوکسی هرکدام در کاربردهای مختلف خواص منحصر بفردی ارائه می دهند. جواب به اين سوال كه كفپوش پلي يورتان بهتر است يا کفپوش اپوكسي نيازمند مشخص كردن محل مصرف آنهاست.

در نهایت پیشنهاد میکنیم جهت اطمینان از اینکه کدام ماده مقاومت شیمیایی بهتری در کاربری شما ارائه می دهد، با متخصصان پوشش سطح گروه مهندسی پایا پوشش آرنگ در تماس باشید.