سوالات متداول پوشش مقاوم به حریق

سوالات متداول پوشش مقاوم در برابر حریق سازه های فلزی

1- از چه زمانی اجرای پوشش ضد حریق بر روی ساختمانهای اسکلت فلزی الزامی شده است؟

پاسخ : از ابتدای سال 1392 ، اجرای پوشش ضد حریق بر روی ساختمانهای اسکلت فلزی که بیش از 5 طبقه مثبت از تراز صفر دارند ، توسط سازمان آتش نشانی و شهرداری الزامی شده است .

2- آیا استفاده از پرایمر (چسب) قبل از اجرای پوشش ضد حریق معدنی لازم است ؟

پاسخ : پرایمر مخصوص مواد مقاوم در برابر حریق ضمن جلوگیری از ایجاد واکنش شیمیایی مابین زیر سازی انجام شده بر روی سطح المان فلزی (ضدزنگ) و مواد پایه سیمانی ، ریز لرزه هایی را که ممکن است در سازه اتفاق بیفتد را جذب و مانع از ترک خوردن مواد و باعث استحکام بیشتر میشود.

3- جهت محاسبه ضخامت پوشش مقاوم در برابر حریق سازه های فلزی به چه اطلاعاتی نیاز است؟

پاسخ : نیاز به فایل اتوکد نقشه سازه است تا حداقل اطلاعات زیر بدست آید:
1. ضخامت و نوع سقف
2. مقاطع و سایز تیرها و ستون ها
3. زمان مقاومت مورد نیاز در برابر حریق ( تا چند ساعت سازه نیاز است تا در برابر آتش محافظت شود).

4-حدود قیمت تهیه و اجرای پوشش ضد حریق چه میزان است ؟

پاسخ : حدود قیمت تهیه مصالح پوشش ضد حریق بستگی به میزان مقاومت مشخص شده برای سازه و جزییات المانهای تشکیل دهنده اسکلت دارد . بعبارت دیگر هر چه اسکلت سازه قوی تر باشد ضخامت مواد بکار رفته کمتر بوده و بلعکس. از اینرو ارائه قیمت قطعی پس از آنالیز نقشه سازه میسر میباشد و طبیعتا بسته به ضخامت پاشش مواد، قیمت متغیر میباشد .

5- چطور میتوانم برای پروژه استعلام قیمت بگیرم؟

پاسخ : با ارسال فایل اتوکد نقشه سازه به ایمیل های مندرج در سایت و سپس تماس با کارشناسان واحد فروش با شماره تلفن های اعلام شده ، پروژه پذیرش شده و طی 2 تا 5 روز کاری پیشنهاد قیمت ارائه میگردد.

6- آیا امکان درخواست مشاوره و بازدید حضوری وجود دارد؟

پاسخ : بله . با هماهنگی تلفنی با کارشناسان فروش امکان مشاوره و بازدید حضوری وجود دارد . ضمن اینکه کارشناسان مربوطه طی ساعات اداری پاسخگوی سوالات خواهند بود