سولات متداول کفپوش ها و پوشش ها ی صنعتی

سوالات متداول کفپوش اپوکسی و پلی اورتان

1- قیمت کفپوش های اپوکسی و پلی اورتان به چه صورت محاسبه می گردد؟

پاسخ: کفپوش های solvent free بصورت خود تراز بر روی سطح اجرا میگردد. این به این معناست که میزان مصرف مواد کفپوش اپوکسی و یا پلی اورتان در هر پروژه با توجه به کیفیت سطح موجود متفاوت خواهد بود. بنابراین عواملی همچون ضخامت کفپوش اپوکسی مورد استفاده، سطح زیر کفپوش، نوع مواد اولیه و کیفیت ساخت بستگی دارد. همچنین متراژ فضایی که قرار است اجرا صورت گردد، نیز در تعیین قیمت اپوکسی موثر می باشد.
از اینرو تعیین قیمت دقیق کفپوش امری حساس و وابسته به اطلاعات پروژه می باشد.

توضیح: خلل و فرج موجود در سطح با ساب های اولیه به حداقل میرسد و با لایه های میانی کفپوش اپوکسی سعی بر پر کردن خلل و فرج خواهد بود. چنانچه کف پارکینگ، سوله و یا هر سطحی که قرار بر اپوکسی کردن کف آن را داریم، اگر کیفیت پایینی داشته باشد، مثلا بتن دستی بر روی آن اجرا شده و یا سطح قدیمی و تخریب شده باشد میزان مصرف مواد لایه میانی در چنین سطوحی نیز افزایش میابد.
لذا با توجه به کیفیت سطح موجود میزان مصرف مواد و هزینه تمام شده کفپوش اپوکسی در هر سطحی متفاوت خواهد بود و اعلام قیمت نهایی منوط به بازدید و مشاهده کامل سطح خواهد بود.

2- زمان لازم برای خشک شدن مواد اپوکسی و قابل تردد شدن کفی که اپوکسی روی آن صورت گرفته است ؟

پاسخ: کفپوش اپوکسی کف در دمای اتاق ظرف مدت ۲۴ ساعت خشک میشود اما برای نتیجه گیری بهتر و عدم آسیب های احتمالی بهتر است تا سه روز تردد و رفت وآمد روی آن صورت نگیرد.

3- اپوکسی و پلی یورتان بر روی چه سطوحی قابل اجرا می باشند؟

پاسخ: کفپوش اپوکسی به دلیل چسبندگی بالا بر روی هر سطوحی بتن، سنگ، موزاییک و سایر سطوح قدیمی قابل احرا می باشد. با این حال عمدتا اپوکسی را روئ سطوح بتونی و در برخی موارد روی سطح موزاییکی اجرا می کنند.
4- بهترین روش بتن ریزی کف سوله، انبار و پارکینگ چیست؟

پاسخ: کارشناسان فروش شرکت پایا پوشش آرنگ که تماس های خود را از ابتدای شروع هر پروژه آغاز مینمایند در همان ابتدا به کارفرمایان محترم پیشنهاد میکنند که بتن کف سوله و یا بتن سقف پارکینگ ها و حتی بتن کف انبارهای خود را به صورت مکانیزه و با دستگاه ماله پروانه ای اجر نمایند، چراکه این کار برای کارفرمایان از چند جهت مفیدتر و کم هزینه تر است.

* نکته بسیار مهم و حائز اهمیت بعد از بتن ریزی ماله پروانه ای کف، مرطوب نگاه داشتن سطح و اصطلاحا آب دادن به بتن کف میباشد. برای این کار بر روی بتن کف به مقدار زیاد آب ریخته و بر روی آن مشماع میکشید. این عمل به مدت 7 روز می بایست هر روز بر روی بتن کف صورت پذیرد. آب دادن به بتن کف سوله و پارکینگ باعث میشود که قوام و گیرش بتن بالا رفته و مقاومت های آن را افزایش دهد و از بروز ترک ها بر روی سطح بتن کف جلوگیری نماید.

 

 

5- آیا اپوکسی روی بتون تازه قابل اجرا می باشد؟

کفپوش اپوکسی نباید بر روی بتن تازه که عمل آوری آن انجام نشده است انجام شود و می بایست سطح بتون رطوبت و یا نم نداشته باشد. برای اندازه گیری رطوبت می توانید از رطوبت سنج استفاده کنید . همچنین راه حل کارگاهی آن به این صورت است که یک نایلون به ابعاد یک در یک متر مربع را با چسب کاملا به سطح بتن بچسبانید به گونه ای که هیچ منفذ و روزنه ای نداشته باشد. پس از 24 ساعت اگر زیر نایلون خیس و یا نمناک بود به آن معناست که بتن دارای رطوبت بوده و در حال حاضر برای اجرای کفپوش اپوکسی مناسب نیست.

 

 

برای سطح بتنی که تازه بتون ریزی شده است، حداقل 28 روز صیر کنید تا دوره عمل آوری بتن انجام شود.

 

6- مدت زمان ماندگاری سطوح اپوکسی و پلی یورتان چند سال است ؟

پاسخ: با نگهداری ساده اما اصولی و عدم آسیب دبدن سطح با وسایل تیز و برنده، طول عمر این کفپوش ها زیاد بوده و در حدود 15-20 سال می باشد. پس از آن در صورت به وجود آمدن خرابی جزئی و یا خرابی لایه رویی، با لایه برداری و ترمبم ساده می توان با صرف هزینه کم به کیفیت مطبوب رسید.

شرکت پایا پوشش جهت رفاه حال کارفرمایان عزیز، کارشناسان ارشد خود را جهت بازدید و مشاوره دقیق بابت کفسازی صنعتی پروژه ها از جمله کف سازی اپوکسی به محل پروژه اعزام مینماید و بهترین پیشنهاد با بهترین قیمت توسط ایشان ارائه خواهد شد.